02188009861

02189770827

مشاوره

خانه>بلاگ>آشنایی با ژئوسنتتیک ها>ژئوممبران بهترین انتخاب برای ساخت استخر کشاورزی

ژئوممبران بهترین انتخاب برای ساخت استخر کشاورزی

ژئوممبران بهترین انتخاب برای ساخت استخر کشاورزی

ژئوممبران بهترین انتخاب برای ساخت استخر کشاورزی


بهترین انتخاب برای ساخت استخر های ذخیره آب کشاورزی چیست؟

شما برای ساخت استخر ذخیره آب کشاورزی انتخاب های زیادی دارید ، شما برای ساخت استخر خودتون می توانید از سنگ وسیمان استفاده کنید (روش سنتی) یا می توانید از بتن استفاده کنید (روش سنتی) و یا می توانید از ورق ژئوممبران استفاده کنید (روش نوین) . هر کدام از این روش ها مزایا و معایب بسیاری دارند که در این مقاله به تمامی آن ها می پردازیم با تا انتهای این مقاله همراه باشید تا بتوانید درست ترین انتخاب را انجام دهید.

ساخت استخر با سنگ و سیمان

در اولین مورد می پردازیم به سنگ و سیمان قدیمی ترین روش برای آببندی و عایق سازی سطوح ، ساخت استخر کشاورزی با استفاده از سنگ و سیمان یکی از روش های قدیمی می باشد که در سال های خیلی دور بین کشاورزان رایج بوده است. استفاده از این روش بسیار هزینه ی کمی داره و مقرون به صرفه است ولی با توجه به ترکیاتی که سیمان دارد عمر زیادی نمی کنه و اصلا استاندارد نیست و با تغییر جو آب و هوایی به سادگی ترک می خورد و از آببندی (عایق) در می آید و شما در استخر خود شاهد نشتی آب و کم شدن آب خواهید بود که استخر ذخیره آب شما را براتون غیر قابل استفاده می کند و در اصل شما هزینه خود را دور انداخته اید و با توجه به قدیمی بودن این روش و وجود روش های مدرن تر ما استفاده از سنگ و سیمان را به شما پیشنهاد نمی کنیم.

ساخت استخر با بتن

ساخت استخر کشاورزی با استفاده از بتن روش جدید تر از سنگ و سیمان است و در سال های اخیر هم از این روش استفاده می شد و از سیمان هم عمر و کارایی بیشتری دارد ولی بسیار هزینه بر و زمان بر است با توجه به گرانی بتن و هزینه های بسیار زیاد بتن ریزی شما باید مبلغ زیادی برای این روش کنار بگذارید. عمر استخر های بتنی حداکثر بین 2 تا 5 سال است و این در صورتی است که شما تمامی مراحل بتون ریزی را به صورت اصولی انجام دهید.

این روش هم مورد پسند ما نیست و به دلیل هزینه ی بالای بتن این روش را پیشنهاد نمی کنیم.

ساخت استخر با ژئوممبران

ورق های ژئوممبران جدید ترین متریال برای آببندی و عایق سازی استخر ها هستند و با توجه به عمر زیاد و هزینه کم محبوبیت زیادی در این سال ها کسب کرده اند، ورق ژئوممبران حداقل 50 سال عمر میکند و هزینه ی آن یک سوم روش های دیگر است، ژئوممبران ها با توجه به ترکیباتی که دارند با آب و هیچ سیال دیگری ترکیب نمی شوند.ورق ژئوممبران بهترین انتخاب برای ساخت استخر ذخیره آب کشاورزی است.

چرا ورق ژئوممبران ژئوخانجانی

در بازار ژئوممبران های بسیاری وجود دارند ولی اکثرا از نظر فنی دارای مشکلات بسیاری هستند ، یکی از این مشکلات نداشتن ضخامت یکسان در سر تا سر ورق هست که موجب استاندارد نبودن ورق ژئوممبران می شود، ژئوخانجانی تنها تولید کننده ژئوممبران استاندارد در ایران می باشد.

در نتیجه ما در این مقاله با بررسی تمامی روش ها (به غیر از روش های متفرقه) متوجه شدیم که ژئوممبران ها بهترین انتخاب برای ساخت استخر ذخیره آب کشاورزی می باشند.

0

نظر درباره این موضوع نوشته شده است

ارسال نظر

ارسال