02188009861

02189770827

مشاوره

خانه>وبلاگ>مقالات>نحوه تنظیم ولوم دستگاه جوش

نحوه تنظیم ولوم دستگاه جوش

نحوه تنظیم ولوم دستگاه جوش

نحوه تنظیم ولوم دستگاه جوش


مقالات1851۱۴۰۳/۴/۷

نحوه تنظیم ولوم دستگاه جوش

جوشکاری شامل اتصال فلزات از طریق ذوب آنها و اجازه دادن به آنها برای خنک شدن و ایجاد یک پیوند دائمی است. جوشکاری هزاران سال است که برای ایجاد اشیاء مختلف از جمله سلاح، ماشین آلات و مبلمان و ... استفاده می شود. همچنین جوشکاری در بسیاری از صنایع مانند خودروسازی، ساخت و ساز و هوافضا حیاتی است. ما در این مطلب درباره ولوم دستگاه جوش و تنظیمات آن با شما دوست عزیز صحبت میکنیم.

انواع ولوم دستگاه جوش

انواع ولوم دستگاه جوش به شرح زیر می باشد:

ولوم arc force

نیروی قوس، که گاهی اوقات "کنترل قوس" نامیده می شود، ویژگی مشابهی با ولوم شروع داغ دارد، با این تفاوت که نیروی قوس در حین جوشکاری عمل می کند، نه فقط در هنگام احتراق. هنگامی که دستگاه جوش یک اتصال کوتاه را حس می کند، یک پیک جریان را ارائه می دهد. این به تثبیت قوس کمک می کند، از قطع شدن قوس در حین جوشکاری و جلوگیری از چسبیدن الکترود جلوگیری می کند.

ولوم hot start

Hot Start یک ویژگی ویژه برای جوشکاری MMA (استیک الکترود) است که در آن دستگاه حداکثر جریان را هنگام برخورد با قوس ارائه می دهد. این مهم است، زیرا سهولت راه اندازی الکترودها را به طور قابل توجهی افزایش می دهد، به ویژه در شرایط دشوار مانند الکترودهای مرطوب، سطح کار ناقص، یا هنگام استفاده از الکترودهای "سخت در راه اندازی" و غیره.

ولوم current

نصب این ولوم روی دستگاه جوش اینورتر به صورت پیچ تنظیم شدت جریان است. برای تنظیم میزان جریان خروجی دستگاه می‌توان با کمک این ولوم به صورت دستی اقدام کرد و در نتیجه به تعیین قوس الکتریکی حاصل شده برای آغاز جوشکاری پرداخت. البته باید به نوع الکترود توجه کنید.

هر چقدر، حد آمپر دستگاه نصب شده روی برچسب‌های اینورتر بیشتر باشد و به عبارتی بالاترین اندازه باشد، بالاترین حد الکترودهای متناسب با دستگاه را نشان می‌دهد. به الکترودی که نمی‌تواند جریان بالا را تحمل کند نباید جریان بالا داده شود.

انواع ولوم دستگاه جوش

تنظیم ولوم در دستگاه جوش

تنظیم ولوم در انواع دستگاه جوش ها:

تنظیم ولوم دستگاه جوش MIG/MAG

برای تنظیم جریان جوش در این دستگاه از ولوم جریان استفاده می‌کنند. شما میتوانید با چرخاندن آن برخلاف جهت عقربه‌ها جریان را کاهش دهید و با چرخاندن این پیچ در جهت عقربه‌های ساعت می‌توانید جریان جوش را افزایش دهید. مقدار جریان باید با توجه به جنس قطعات و قطر الکترود مشخص میشود.

تنظیم ولوم دستگاه جوش TIG

در این مدل دستگاه‌ها برای تنظیم نمودن جریان جوش از پدال فوت استفاده می‌کنیم. پدال فوت در این دستگا‌ه‌‌ه یعنی ولوم جریان. امکان تنظیم نمودن ولوم در حین انجام جوشکاری هم وجود دارد و در طول انجام جوشکاری هم می‌توانید تنظیمات ضروری را انجام دهید.

تنظیم ولوم دستگاه جوش SMAW

تنظیم ولوم اینورتر کار پیچیده‌ای نیست. این کار با توجه به نوع دستگاه جوش انجام می‌گیرد. یکی دیگر از انواع دستگاه‌های جوش، نمونه‌ الکترودی است. این نوع دستگاه نیز برای تنظیم جریان خروجی به تنظیم ولوم جریان نیاز دارد. برای تست ولوم در این دستگاه، باید به ضخامت الکترود‌ها توجه داشت. هر چقدر ضخامت الکترود و قطعه بیش‌تر باشد به جریان خروجی بیش‌تری نیاز است.

عواملی که در انتخاب دستگاه جوش باید در نظر گرفته شود:

مواد

دستگاه های جوشکاری مختلف برای کار با مواد خاص طراحی شده اند. بنابراین، موادی که قرار است جوشکاری کنید، مهمترین عاملی است که باید در انتخاب دستگاه جوش در نظر بگیرید. این نه تنها شامل نوع ماده ای است که قصد استفاده از آن را دارید، بلکه شامل رنگ آمیزی یا زنگ زدگی و تمیز بودن آن نیز می شود. به عنوان مثال، جوش MIG برای جوشکاری آلومینیوم مناسب است، در حالی که TIG برای جوشکاری فولاد ضد زنگ بهترین است.

ضخامت مواد

ضخامت مواد هنگام تعیین دستگاه جوش مناسب مهم است. برای مثال، برای مواد ضخیم‌تر باید از دستگاه‌های جوشکاری چوبی و مقاومتی و برای مواد نازک‌تر از TIG و MIG استفاده کرد.

هزینه

قیمت دستگاه‌های جوش متفاوت است، بنابراین در انتخاب دستگاه جوش باید بودجه را در نظر گرفت. با این حال، شما باید فرسودگی دستگاه را نیز در نظر بگیرید تا هزینه‌های اضافی تعمیر را در مسیر متحمل نشوید.

قدرت دستگاه جوش

دستگاه‌های جوشکاری قدرت متفاوتی دارند. مطمئن شوید که دستگاهی خریداری می کنید که با منبع تغذیه شما سازگار باشد. به عنوان مثال، دستگاه‌های جوشکاری چوب، برق کمتری مصرف می کنند.

موقعیت جوش

برخی از دستگاه‌های جوش برای کارکردن در شرایط خاص، مانند موقعیت‌هایی در ارتفاع بلند، افقی یا عمودی طراحی شده‌اند. بنابراین، مطمئن شوید که بسته به نیاز خود یک دستگاه را انتخاب کنید.

کلام آخر

انواع مختلفی از دستگاه‌های جوش در بازار موجود است که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. برخی از رایج‌ترین دستگاه‌های جوش عبارتند از MIG، TIG، چوب، قوس پلاسما و دستگاه های جوش مقاومتی. هنگام انتخاب دستگاه جوش، توجه به مواد مورد نیاز برای جوشکاری، ضخامت مواد و بودجه شما ضروری است. علاوه بر این، شما باید موقعیت جوشکاری و قدرت مورد نیاز را نیز در نظر بگیرید.

1

نظر درباره این موضوع نوشته شده است

ava

۱۴۰۳/۵/۱۳

ای کاش بقیه بخش های دستگاه جوش هم توضیح می‌دادین

ارسال نظر

ارسال

فروش ویژه ژئوممبران