02188009861

02189770827

مشاوره

ژئو خانجانی>وبلاگ>چه شهری برای استخر پرورش ماهی مناسب تر است؟

چه شهری برای استخر پرورش ماهی مناسب تر است؟

چه شهری برای استخر پرورش ماهی مناسب تر است؟

چه شهری برای استخر پرورش ماهی مناسب تر است؟


1212۱۴۰۳/۵/۱۵

بهترین شهرها برای تاسیس استخر پرورش ماهی

پرورش ماهی شهری، که به عنوان آبزی پروری شهری شناخته می شود، به عنوان یک راه حل پایدار برای پاسخگویی به تقاضای فزاینده برای غذاهای دریایی در شهرها ظاهر شده است. در مناطق شهری با فضای محدود، رویکردهای نوآورانه برای به حداکثر رساندن بهره وری و در عین حال به حداقل رساندن اثرات زیست محیطی ضروری است. این پست به بررسی پتانسیل‌های پرورش ماهی در فضاهای شهری می پردازد و فاکتورهایی که یک شهر برای احداث استخر پرورش ماهی را باید داشته باشد، به شما معرفی میکند.

بهترین شهر های پرورش ماهی شامل اصفهان و فارس و شهر های شمالی و جنوبی است

بهترین شهر ها برای تاسیس استخر پرورش ماهی

استان های زیر با توجه به منابع و شرایط آب و هوایی که دارند برای پرورش استخر ماهی بهتر هستند:

  • استان گیلان
  • استان فارس
  • استان خوزستان و شهر های جنوبی
  • استان اصفهان

مزایای پرورش ماهی در شهرها

برخی از مزایای پرورش ماهی در شهر های ذکر شده شامل موارد زیر میباشد:

تولید مواد غذایی محلی

پرورش ماهی شهری به شهرها این امکان را می‌دهد که غذاهای دریایی خود را تولید کنند و وابستگی به شهرهای را کاهش دهند و از اقتصادهای محلی حمایت کنند.

بهره وری منابع

مزارع پرورش ماهی شهری با استفاده از فضاهای کوچک می‌توانند با حداقل نهاده‌هایی مانند آب و زمین، عملکرد بالایی داشته باشند. این امکان پذیر است زیرا شما فضایی را برای به حداکثر رساندن فضا و منابع کوچک ایجاد می کنید.

ایجاد شغل

عملیات پرورش ماهی در مناطق شهری فرصت‌های شغلی ایجاد می کند، به ویژه در بخش هایی مانند فناوری آبزی پروری، نگهداری و توزیع. در طول فرآیند پرورش ماهی، نیروی کار در هر مرحله مورد نیاز است. از تولید بچه ماهی، ساخت استخر ماهی، تولید خوراک ماهی و مدیریت کلی مزرعه ماهی همگی به نیروی کار نیاز دارند. چنین فرآیندی فرصت‌های شغلی را برای افراد از جمله گروه‌هایی مانند زنان، کودکان و معلولان فراهم می کند.

فرصت های آموزشی

پرورش ماهی شهری می تواند به عنوان یک مرکز آموزشی عمل کند و به ساکنان شهر در مورد تولید غذای پایدار و اکوسیستم‌های آبی آموزش دهد. همچنین به عنوان یک مرکز تحقیقاتی و آموزشی برای مدارس ارائه دهنده برنامه های شیلات و آبزی پروری عمل می کند.

عواملی که هنگام انتخاب مکان برای استخر ماهی باید در نظر گرفته شوند؟

آیا قصد راه اندازی استخر ماهی دارید؟ برای انتخاب بهترین شهر برای پرورش ماهی باید خدمتتان عرض کنیم که هر شهری که دارای این خصوصیات باشد، گزینه مناسبی برای ایجاد استخر ماهی است.

مکان

مکانی را با دسترسی آسان و نزدیکی به منابع ضروری مانند آب و برق انتخاب کنید.

کیفیت آب

اطمینان حاصل کنید که منبع آب تمیز، قابل اعتماد و دارای پارامترهای مناسب برای پرورش ماهی شما است. آزمایشات آب را برای بررسی سطح pH، دما و سطح اکسیژن انجام دهید. اکثر مردم ترجیح می‌دهند از منابع آب طبیعی خالص مانند سدها، دریاچه‌ها، رودخانه‌ها و غیره استفاده کنند.

توپوگرافی

برای جلوگیری از غرق شدن آب، یک منطقه مسطح و دارای زهکشی مناسب انتخاب کنید. این امر ساخت و ساز و نگهداری را قابل مدیریت‌تر می کند. این ممکن است به بوی کمتر مزرعه ماهی نیز کمک کند. زمانی که محل مزرعه شما گل آلود، غرقاب یا لغزنده است، نه تنها برای ماهی، بلکه برای شما به عنوان یک کشاورز نیز ناراحت کننده است

قرار گرفتن در معرض نور خورشید

مکانی را انتخاب کنید که در معرض نور خورشید کافی باشد، زیرا نور خورشید برای ماهی شما مفید است، اما نور بیش از حد نیز خطرناک است زیرا ممکن است دمای آب را تغییر دهد و باعث ناراحتی ماهی شود.

کیفیت خاک

ترکیب خاک را بررسی کنید تا مطمئن شوید که برای ساخت حوضچه مناسب است. از خاک‌های سنگی یا شنی خودداری کنید و محتوای رس خاک را بررسی کنید. خبر خوب این است که اگر حوض برزنتی را انتخاب می‌کنید، این برای شما دردسر نخواهد داشت.

شرایط آب و هوایی

آب و هوای محلی را در نظر بگیرید، زیرا دماهای شدید یا شرایط آب و هوایی ممکن است بر سلامت ماهی تأثیر بگذارد. هوای بسیار سرد یا گرم روی آنها تأثیر می گذارد.

اندازه و شکل استخر ماهی

اندازه و شکل مناسب حوض را بر اساس تعداد ماهی‌هایی که قصد دارید پرورش دهید، تعیین کنید. مدیریت حوضچه های مستطیلی یا مربعی معمولا آسان‌تر است. ازدحام بیش از حد ماهی در حوضچه ممکن است بچه خواری را در بین ماهی ها افزایش دهد.

نزدیکی شهر به بازارها

اگر برای کسب درآمد از پرورش ماهی برنامه ریزی می‌کنید، نزدیکی به بازارها برای حمل و نقل آسان و کاهش هزینه‌های لجستیکی را در نظر بگیرید.. شما همچنین باید ماهی خود را به اندازه تقاضای بازار هدف خود تولید کنید.

زیرساخت

اطمینان حاصل کنید که زیرساخت‌های مناسب برای تغذیه، هوادهی و مدیریت زباله وجود دارد. امکانات کافی به موفقیت کلی سرمایه‌گذاری پرورش ماهی شما کمک می‌کند. این مهمترین جنبه مدیریت مزرعه ماهی است. همچنین مکان ذخیره سازی غذای ماهی خود را در نظر بگیرید زیرا باید در محیط خشک و خنک نگهداری شود.

کلام آخر

شهرنشینی یک پدیده جهانی است و جمعیت بسیاری در شهرها زندگی می‌کنند. با ادامه رشد جمعیت شهری، تقاضا برای تهیه غذا نیز افزایش می‌یابد. پرورش ماهی شهری فرصتی منحصر به فرد برای تولید مواد غذایی غنی از پروتئین در محدوده شهر است که نیاز به حمل و نقل از راه دور و کاهش انتشار کربن مرتبط با تولید غذا را کاهش می‌دهد. ما در این مطلب ویژگی‌های لازم برای احداث استخر در هر شهر را بیان میکند.

2

نظر درباره این موضوع نوشته شده است

نازنین

۱۴۰۳/۷/۲۹

ولی کلا ماهی شهری بهترین ماهی برای پرورش در استخرن

خانزادی

۱۴۰۳/۷/۲۹

من داخل استخر کشاورزیم ماهی کپور هم پرورش می دم، این مدل ماهی بهترین ماهی برای استخر کشاورزی می تونه باشه

ارسال نظر

ارسال

فروش ویژه ژئوممبران