خانه>محصولات>زهکش سه بعدی
زهکش سه بعدی
زهکش سه بعدی
زهکش سه بعدی
زهکش سه بعدی
زهکش سه بعدی
زهکش سه بعدی
زهکش سه بعدی
زهکش سه بعدی
زهکش سه بعدی
زهکش سه بعدی
زهکش سه بعدی
زهکش سه بعدی
زهکش سه بعدی
زهکش سه بعدی
زهکش سه بعدی
زهکش سه بعدی
زهکش سه بعدی
زهکش سه بعدی
زهکش سه بعدی
زهکش سه بعدی
زهکش سه بعدی
زهکش سه بعدی
زهکش سه بعدی
زهکش سه بعدی
زهکش سه بعدی
زهکش سه بعدی
زهکش سه بعدی
زهکش سه بعدی

زهکش سه بعدی

زهکشی سه بعدی یکی از انواع ژئودرین می باشد که و در مناطق مختلفی کاربرد دارد و مقاومت بالایی در برابر فشار دارد.

زهکش سه بعدی

ژئودرین کاربردهای زیادی دارد و زهکشی سه بعدی یکی از انواع ژئودرین است و در مناطقی مثل زیرزمین، گاراژهای زیرزمینی، پارکینگ‌ها، تراس‌های پشت بام و روف گاردن کاربرد دارد. البته مکان دیگری که می توانید بهترین استفاده را از نوار ژئودرین ببرید، مکانی است که سطح آب بالا است. محل دیگری که از آنها استفاده می شود، سقف ساختمان ها یا بام سبز خانه است. از آنها می توان در فضای سبز و همچنین در استادیوم‌ها نیز استفاده کرد. محل بعدی که از این مواد استفاده می شود، محل‌های دفن زباله و سایت‌های پتروشیمی برای هدایت آلاینده های مایع است.

نوار ژئودرین به عنوان یک لایه زهکشی خارجی در سیستم عایق رطوبتی استفاده می شود که به همراه نوع ورق یا مایع غشاهای پوششی خارجی اعمال می شود. همچنین برای محافظت از سازه‌ها در برابر مواد شیمیایی خطرناک در آب های زیرزمینی استفاده می شود. یکی دیگر از کاربردهای نوار ژئودرین، جلوگیری از تجمع آب زیرزمینی در قسمت بیرونی دیوارهای حائل و الوارها است.

ویژگی های ژئودرین چیست؟

ژئودرین به سازه اجازه می دهد تا فشار آب را به خوبی تحمل کند. همچنین در برابر تمام مواد شیمیایی که معمولاً در خاک یافت می شود مقاوم است. به محض پر شدن این قسمت از پساب، مانند یک غشای لغزنده عمل می کند که در برابر تنش ها و حرکات مقاوم است. اجازه می دهد تا از زمین حفاری شده برای پر کردن قسمت استفاده شود. ژئودرین از مواد بسیار مستحکم و بادوام ساخته شده است که در هنگام پر کردن مجدد، حتی در صورت استفاده از تخته محافظ، خطر آسیب را به حداقل می رساند. همچنین مقاومت بالایی در برابر فشار دارد.

ویژگی خوب دیگر نوار ژئودرین این است که می تواند ذرات معلق در خاک را با لایه ژئوتکستایل فیلتر نموده و از ورود آنها ممانعت کند. از طرفی نصب آن بسیار آسان است و با طیف گسترده‌ای از محصولات مرتبط با نصب و راه اندازی عرضه می شود.

زهکش سه بعدی برای اجرای روف گاردن یا بام سبز

زهکش در روف‌گاردن یا همان سیستم زهکشی در فضاهای سبز بر روی ساختمان‌ها، یک سیستم مهندسی است که آب زائد از روی سطح بام جمع‌آوری و به سمت نقاط تخلیه هدایت می‌شود. این سیستم زهکشی در روف‌گاردن به منظور مدیریت آب و کنترل جریان آب استفاده می‌شود. دارای کاربردهای مختلفی است که به بهبود مدیریت آب و کاهش مشکلات مرتبط با آب در ساختمان‌ها کمک می‌کند.

زهکش سه بعدی برای اجرای روف گاردن یا بام سبز

جنس زهکش سه بعدی روف گاردن یا بام سبز از جنس پلی اتیلن است و عوامل طبیعی هیچ اثری بر روی کیفیت آن نمیگذارد. تولید پنل زهکش روف گاردن به صورت پانل های 50×50 سانتیمتر انجام می‌شود. خوشبختانه این پنل ها با بهترین کیفیت در ایران تولید می‌شود و در دسترس مشتریان است.

برخی از ویژگی‌ها و کاربردها زهکشی سه بعدی برای روف گاردن

با جلوگیری از تجمع آب و باتلاقی شدن خاک، سیستم زهکش در روف‌گاردن می‌تواند به حفظ سلامت گیاهان و کاهش مشکلات مرتبط کمک کند.

زهکش سه بعدی به تهویه مناسب خاک کمک بسیاری می‌کند. این سیستم با اجازه عبور هوا از خاک، از آبستنی زیاد و ایجاد مشکلات ریشه‌های گیاهی جلوگیری می‌کند.

با کنترل جریان آب و حفظ تخلیه بهینه، زهکش سه بعدی (دریناژ) می‌تواند از حفاظت بهتری برای ساختمان‌ها در مقابل آسیب‌های مرتبط با آب، مانند نفوذ آب به داخل ساختمان، بهره‌مند کند.

نحوه نصب زهکش در روف گاردن

برای نصب زهکشی سه بعدی بر روی بام سبز یا روف گاردن باید چند مرحله طی شود. این مراحل عبارتند از:

1-بررسی روف و انتخاب مکان:

برای نصب زهکش سه بعدی، ابتدا روف‌گاردن خود را بررسی کنید و مکان‌های مناسب برای نصب را انتخاب کنید. در نظر داشته باشید که نیاز به تخلیه آب باید با توجه به شیب و ساختار روف‌گاردن مشخص شود.

2-آماده‌سازی سطح:

سطح بام باید تمیز و صاف باشد و هر گونه ایراد و مشکلی باید قبل از نصب رفع شود. اگر سطح به گندزدایی نیاز دارد، این کار را انجام دهید. بهترین گزینه برای عایق کاری روف گاردن ژئوممبران پی وی سی و لایه محافظ آن ژئوتکستایل است.

3-نصب ژئوتکستایل:

ژئوتکستایل یک نمد از جنس پلی استر یا PP است که به عنوان لایه اصلی زهکش استفاده می‌شود. این محصول باید به دقت و به شکل استاندارد نصب شوند. حتما مطمئن شوید که ژئوتکستایل به شکل صحیح روی سطح نصب شده باشد.

4-نصب زهکش سه بعدی:

این زهکشی باید باتوجه به ابعاد و طرح روف گاردن شما نصب شود و نمیشود در همه روف گاردن ها یک نوع زهکشی انجام داد.

5-اتصال به سیستم تخلیه آب:

زهکشی سه بعدی باید به سیستم تخلیه آب متصل شود. این ممکن است شامل لوله‌کشی و اتصال به سیستم تخلیه ساختمان باشد.

6-تست نمودن و انجام تنظیمات:

پس از نصب، تست زهکش به منظور اطمینان از عملکرد صحیح و رفع هر گونه مشکل یا نقص انجام میشود. مدت زمان آبپاشی، عملکرد زهکش و جریان آب را حتما بررسی نمایید.

کلام آخر درباره ژئودرین جهت اجرای روف گاردن یا بام سبز

ما در این مطلب درباره زهکشی سه بعدی روی روف گاردن با شما مخاطب عزیز صحبت نمودیم. در ابتدا توضیح مختصری درباره ژئودرین خدمتتان عرض نمودیم و سپس سراغ ویژگی ها و نحوه نصب زهکشی سه بعدی رفتیم. درپایان، توصیه می‌کنیم برای نصب زهکش سه بعدی با ژئوتکستایل و فیلتر خاک در روف‌گاردن، با کارشناسان مجرب و مطمئن تماس گرفته و پس از مشورت اقدام به نصی زهکشی سه بعدی روی روف گاردن نمایید.

ارسال نظر

ارسال

محصولات مرتبط

زهکش سه بعدی

زهکش سه بعدی

زهکشی سه بعدی یکی از انواع ژئودرین می باشد که و در مناطق مختلفی کاربرد دارد و مقاومت بالایی در برابر فشار دارد.

مشاهده
سشوار صنعتی لستی
سشوار صنعتی

سشوار صنعتی لستی

سشوار صنعتی لستی با توان 1600 وات و توان 3400 وات برای جوشکاری ورق‌های ژئوممبران و ال دی پی در گودهای ساختمانی مناسب می‌باشد. این دستگاه همچنین برای مصارف صنعتی دیگری نیز مناسب است.

مشاهده
ژئوگرید بافته شده
ژئوگرید

ژئوگرید بافته شده

ژئوگریدها با استفاده از فناوری بافتندگی ایجاد می شوند، که در آن الیاف سنتتیکی مانند پلی‌پروپیلن، پلی‌استر یا پلی‌امید به صورت متقاطع بافته می شوند. این بافت متقاطع باعث ایجاد دسته‌ها و بافت خاصی در ساختار ژئوگرید می شود که ویژگی‌های منحصر به فردی را به آن اضافه می کند.

مشاهده
ژئوگرید تزریقی
ژئوگرید

ژئوگرید تزریقی

با افزایش نیاز به توسعه زیرساخت‌های پایدار، مهندسان به دنبال راه حل‌های نوآورانه برای بهبود عمر و عملکرد جاده‌ها، پل‌ها و سازه‌های دیگر در حوزه ساختمانی از جمله ژئوگرید تزریقی استفاده می‌کنند. این راه حل در سال‌های اخیر به دلیل خصوصیات منحصر به فردشان مورد توجه قرار گرفته است. در این پست ، قصد داریم به بررسی ژئوگرید تزریقی، نحوه عملکرد و کاربردهای آن بپردازیم.

مشاهده
ژئوممبران TRP
ژئوممبران

ژئوممبران TRP

این نوع geomembrane ها از پلیمری ترموپلاستیک ساخته شده‌اند و به دلیل مقاومت بالا در برابر شکستگی، پایداری حرارتی بالا، مقاومت در برابر شعله ور شدن و پایداری شیمیایی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مشاهده
ژئوممبران RPP
ژئوممبران

ژئوممبران RPP

ژئوممبران RPP یک نوع غشاء فیلتراسیون است که از پلیمرهای سنتزی به عنوان ماده اصلی تولید می‌شود. نام RPP مخفف Reinforced Polypropylene (پلی پروپیلن تقویت شده) است و به دلیل مقاومت بسیار بالا در برابر شکستگی، خوردگی، حساسیت به عوامل شیمیایی و تنش‌های مکانیکی، مناسب برای استفاده در محیط‌های سخت و پرخطر به شمار می‌رود.

مشاهده
ژئوممبران EPDM
ژئوممبران

ژئوممبران EPDM

EPDM یا Ethylene Propylene Diene Monomer، یک نوع ژئوممبران مصنوعی است که از ترکیبات پلیمری اتیلن، پروپیلن و داین مونومر تشکیل شده است. این ژئوممبران به خاطر خواص ضد آب، ضد حریق، مقاوم در برابر رادیاسیون UV، مقاوم در برابر شیمیایی‌ها و تحمل به دمای بالا، بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مشاهده
ژئوفوم
ژئوسنتتیک

ژئوفوم

ژئوفوم‌های EPS و XPS از جمله مواد پلیمری هستند که به دلیل خواص عایق حرارتی و صوتی، در فضاهای ساختمانی به عنوان عایق استفاده می‌شوند. همچنین، برای پر شدن فضای خالی در زیر بنای ساختمان‌ها و پل‌ها نیز استفاده می‌شوند. ژئوفوم‌ها همچنین در صنعت بسته‌بندی، تزئینات، ساخت اسباب بازی و ... نیز کاربرد دارند.

مشاهده