02188009861

02189770827

مشاوره

خانه>بلاگ>آموزشی>شرایط مجوز استخر کشاورزی

شرایط مجوز استخر کشاورزی

شرایط مجوز استخر کشاورزی

شرایط مجوز استخر کشاورزی


آموزشی14041۱۴۰۲/۷/۹

هر کشاورزی بر حسب نیاز باید اقدام به احداث استخر ذخیره آب کشاورزی نماید. بهترین روش ساخت آن نیز احداث با ورق های ژئوممبران یکپارچه است.

در اجرای احداث ها باید نهایت دقت را داشته باشید که یک اشتباه تمامی هزینه های شما را به هدر خواهد داد. و بهتر است این کار را به کاردان بسپارید تا با رعایت تمامی نکات و اصول آن وقت و هزینه شما صرفه جویی شود.

اما برای بسیاری از شما کشاورزان عزیز و زحمت کش سوال این است که چگونه میتوانم مجوز احداث استخر کشاورزی را بگیرم؟ همیشه کارهای مجوز گرفتن بالا پایین هایی دارد که برای بسیاری از ما دردسر و وقت کشی به همراه دارد. اما چاره ای نیست برای اینکار مراحلی را باید طی کنید که مو به مو برای شما شرح خواهیم داد.

خیلی از عزیزان این تصور غلط را میپندارند که ساخت استخر کشاورزی تغییر کاربری به حساب نمی آید و برخی میگویند ما فقط در زمستان و آب بارندگی را ذخیره میکنیم تا در تابستان و کم آبی از آن استفاده کنیم.

در جواب این سوال باید گفت که طبق قانون حفظ کاربری اراضی باغی و مزروغی، ساختن استخر کشاورزی جرم تغییر کاربری غیر مجاز به حساب آمده و شما حتما باید در ابتدای راه از اداره جهاد کشاورزی مجوز مربوطه را اخذ نمایید.

پس برای گرفتن مجوز ساخت از جهاد کشاورزی در ابتدا باید به اداره مربوطه شهرستان یا روستای خود مراجعه نمایید.

مراحل گرفتن استخر کشاورزی

شرایط و ضوابط احداث استخر ذخیره آب در باغات و اراضی زراعی:

  1. ارائه درخواست متقاضی به شهرداری یا دهیاری محل و استعلام از جهاد کشاورزی شهرستان
  2. اعلام نظر واحد تخصصی در خصوص تائید نیاز به استخر و مشخص نمودن ابعاد آن
  3. تائید محل توسط واحد امور اراضی
  4. اخذ تعهد از متقاضی مبنی بر عدم تغییر کاربری و صدور مجوز
  5. تخمین زمان گردش فرایند دو هفته تا حصول نتیجه

اگر شما تابع شهرستان های فیرزکوه، دماوند، پردیس، شمیرانات، پاکدشت، پیشوا، ورامین، قرچک، تهران، اسلامشهر، قئس، شهریار، بهرستان، ری، رباط کریم هستید میتوانیدد سوالات خود را از اداره جهاد کشاورزی تهران بپرسید یا به آن مراجعه نمایید

راه های ارتباط به اداره جهاد کشاورزی تهران

ارتباط با ما

خیابان سید جمال الدین اسد آبادی، نبش خیابان 28

021-81120

info@jkteh.ir

سامانه پیامک کوتاه: 100008112

www.tehran-agri.ir آدرس سایت:

قانون جدید احداث استخر کشاورزی

قانون احداث برای اتاقک و استخر در مزارع کشاورزی در شهریور ماه 1402 ابلاغ شد

در طی درخواست های متعدد کشاورزان به علت سهولت در کار کشاورزی این قانون صادر شد. نماینده قزوین، آبیک و البرز در مجلس با اعلام این خبر خوش خطاب به کشاورزان گفت: "با تلاش جمعی از نمایندگان قانونی برای احداث اتاقک و استخر در مزارع تصویب شد."

جای سوال است که تا به حال این امر ساده چرا اتفاق نیوفتاده بود! بدیهی است که در راستای تسهیل کار در مزارع و تحقق مطالبه کشاورزان باید این طرح سالها پیش به قانون میرسید، دغدغه بزرگی بود که به لطف و عنایت نمایندگان مجلس بعد از مدت ها تصویب شد

سیاهکلی نیز گفته است که : "پس از تأیید شورای نگهبان و ابلاغ آن، این قانون لازم الاجرا می باشد و کشاورزان  بالاخره می توانند از مزیت آن استفاده کنند و دستگاه های متولی نیز باید آن را اجرا نمایند."

گفتنی است در مجموعه قوانین و مقررات حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها آمده بود؛

صـدور مجوز احـداث اتـاق کارگری و نگهبانی برای باغات در حال بهره ۳۰ تبصره ۲( الحاقی (برداری و بر روی مسـتحدثاتی نظیر ؛ تاسـیسات تـامین و انتقـال آب کشـاورزی،ایسـتگاههای پمپـاژ ، اسـتخرهای ذخیره آب کشاورزی، موتور خانه و آشـیانه قبال براساس تبصره ۰ ماده ۷ ماشین آلت کشـاورزی )هانگار( محل جمع آوری و نگهـداری محصوالت کشاورزی که ً یـا براسـاس مقررات و ضوابـط مربوط موافقت شـده است در صورت تائیـد توسط کارگروهی به ریاست رئیس سازمان جهاد کشاورزی/ معاون تولیدات گیاهی / مدیر امور اراضـی و مدیر جهادکشاورزی شهرستان مطابق جدول فوق الذکر در قالب تبصره ۰ ماده۷ بالمانع است .

بـدیهی است برای درخواست ها، صدور همزمان موافقت احداث اتاق کارگری و نگهبانی نیز با تائیدکارگروه فوق الذکر از سوی رئیس سازمان جهاد کشاورزی در قالب تبصره ۰ ماده ۷ امکان پذیر است.

هزینه مجوز استخر کشاورزی

برای هزینه مجوز باید به اداره جهاد کشاورزی با آدرس هایی که در بالا اعلام شد مراجعه نمایید.

1

نظر درباره این موضوع نوشته شده است

محمد

۱۴۰۳/۱/۱۴

با سلام و تبریک سال نو. یه مطلبی رو در بخش شرایط استخر کشاورزی ذکر کردید که از نظر حقوقی ، کاملا اشتباهه و برای وزینتر شدن سایتتون بنظرم بهتره که اصلاح بشه: شما فرمودید که : «طبق قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغها، احداث استخر کشاورزی، جرم تغییر غیر مجاز کاربری است» جسارتا طبق تبصره ۴ ماده ۱ قانون مذکور، اصلاحی ۱۳۸۵ همچنین مطابق دستورالعمل تعیین مصادیق تغییر غیر مجاز کاربری اراضی زراعی و باغها، احداث استخر ذخیره آب کشاورزی ، تغییر کاربری محسوب نمیشود بلکه اقداماتی است برای بهینه سازی و استمرار تولیدات کشاورزی و ... . اگه یه جستجوی ساده هم در آرای قضایی در اینترنت بفرمایید، کاملا متوجه خواهید شد. ناگفته نماند که بحث دریافت مجوز احداث استخر کشاورزی به قوت خود باقی است ولی احداث بدون مجوز آن، جرم تغییر کاربری غیرمجاز نیست. با سپاس

ارسال نظر

ارسال