02188009861

02189770827

مشاوره

خانه>وبلاگ>کاربرد ژئوگرید در دنیای واقعی چیست؟

کاربرد ژئوگرید در دنیای واقعی چیست؟

کاربرد ژئوگرید در دنیای واقعی چیست؟

کاربرد ژئوگرید در دنیای واقعی چیست؟


320۱۴۰۳/۶/۱۲

از سری محصولات جدیدی که در دنیای مهندسی تحول و تغییر زیادی را ایجاد کرده است ژئوگرید است که در عرصه عمران یکی از محصولات تحول برانگیز شناخته می شود؛ اگر شما هم این محصول را نمی شناسید و با کاربرد های آن آشنایی ندارید پیشنهاد می کنیم این مقاله از ژئوخانجانی را مطالعه کنید.

ژئوگرید

یکی از ماده های ژئوسنتتیکی است که به شکل شبکه های باز و مستحکم طراحی شده است. به طور معمول موادی که برای این شبکه ها استفاده می شود.، پلی ایتلن، پلی‌پروپیلن یا پلی‌استر است که یکی از دلایل استفاده را ساختاری شبکه ای در خود این مواد می توان در نظر داشت. همچنین این مواد امکان ایجاد پیوند قوی با خاک و دیگر مواد را نیز در خود دارند.

ژئوگرید به طور کلی به سه دسته تقسیم بندی می شود؛ تک‌محوره (Uniaxial)، دو‌محوره (Biaxial) و سه‌محوره (Triaxial)، که هر کدام برای کاربردهای خاصی مناسب هستند.

کاربرد های ژئو گرید

یکی از بخش های مهم درباره این ماده کاربرد های متعددی است که در دنیای امروزی دارد. از جمله کاربرد هایی که درباره ژئوگرید وجود دارد می توان به تقویت بسترهای راه و بزرگراه‌ها، پایداری شیب‌ها و خاکریزها، ساخت دیوارهای حائل و حفاظتی، تقویت پی‌های سازه‌های سنگین، بهبود عملکرد خاک‌های مسلح، کاربرد در پروژه‌های دریایی و ساحلی اشاره کرد که در ادامه بصورت کامل تمامی این کاربرد ها را به صورت کامل به شما توضیح می دهیم.

آشنایی با نحوه کارکرد ژئوگرید در دنیای امروزی به همراه نقش آن

تقویت بسترهای راه و بزرگراه‌ها

در میان تمامی کاربرد هایی که ژئوگرید خانجانی برای شما دارد تقویت بستر راه ها و بزرگراه ها از مهمترین آن ها شناخته می شود؛ نحوه پیاده سازی و کارکرد ژئوگرید به صورتی است که با قرار دادن ژئو گرید در میان لایه های مختلف خاک می توانیم جلوی نشست و تغییر شکل خاک را تا حد ممکن بگیریم این موضوع نه تنها عمر جاده ها را افزایش می دهد بلکه هزینه های تعمیر و نگهداری را نیز کاهش می دهد.

پایداری شیب ها و خاک ها

از دیگر کاربرد های این ماده می توان به تاثیر زیاد آن در شیب های طبیعی و مصنوعی اشاره کرد؛ این ماده و پیاده سازی آن در شیب ها باعث می شود تا لغزش و ریزش خاک تا حد ممکن پیشگیری شود و سبب شود تا پایداری بیشتری را برای خاکریز ها فراهم کند. برای مناطقی که خاکی سست و ناپایدار دارند این مورد بهترین گزینه است.

شناختی کامل از نقش ژئوگرید در پروژه های عمرانی ساز در ایران

ساخت دیوار حائل و حفاظتی

این دیوار ها برای جلوگیری از ریزش خاک و حفظ پایداری سازه ها در برابر نیروی جانبی ناشی از فشار خاک استفاده می شود. ژئوگرید در این موقعیت ها به عنوان یک لایه تقویتی در داخل دیوار حائل قرار می گیرد و به توزیع یکنواخت تنش ها کمک می کند.

تقویت پی سازه های سنگین

اگر پروژه ساختمانی نیاز به تحمل بارهای سنگین دارند از ژئوگرید برای تقویت پی سازه ها می توان استفاده کرد؛ این کار باعث یم شود تا پی بتواند بارهای بیشتری را بدون نشست و تغییر شکل قابل توجهی تحمل کند.

بهبود عملکرد خاک های مسلح

در این بخش به سراغ خاک های مسلح می رویم؛ از ژئوگرید برای ساخت پل ها و تونل ها و سایز سازه های زمینی استفاده می شود. زمانی که درساخت و پیاده سازی سازه های زمینی از ژئوگرید استفاده می کنید مقاومت برشی و کششی خاک بهبود یافته و پایداری کلی سازه افزایش می یابد.

نقش ژئوگرید در خاک های مسلح به همراه نقش آن در دیگر پروژه های عمرانی

پروژه های دریایی و ساحلی

برای تقویت بستر ماسه ها و جلوگیری از فرسایش ساحل می توان از ژئوگرید استفاده کرد. با استفاده از این ماده می توانید پایداری سازه های دریایی مانند موج شکن ها و اسکله ها را افزایش داد.

خرید ژئوگرید

اگر شما هم به دنبال مجموعه ای هستید بتوانید با خرید ژئوگرید با قیمت مناسب به راحتی به سراغ ساخت پروژه های عمرانی خود بروید به شما پیشنهاد می کنیم با مجموعه ژئوخانجانی تماس بگیرید.

0

نظر درباره این موضوع نوشته شده است

ارسال نظر

ارسال

فروش ویژه ژئوممبران