02188009861

02189770827

مشاوره

ژئو خانجانی>وبلاگ>روکش استخر

روکش استخر

روکش استخر

روکش استخر


2581۱۴۰۳/۴/۱۶

روکش استخر چیست، انواع و کاربرد های آن

آیا به دنبال تهیه روکش استخر یا تعویض روکش موجود هستید ؟ اساساً شما می خواهید پوشش استخر به دلایل ایمنی، کارایی و محافظت ،استخر شما را بپوشاند. پوشش‌های خاص استخر می توانند از افتادن افراد به داخل استخر جلوگیری کنند. پوشش همچنین به دور نگه داشتن زباله‌ها از استخر کمک می کند که در هزینه‌های نگهداری و مواد شیمیایی صرفه جویی می کند و به محافظت در برابر لکه‌های استخر و رشد جلبک ها کمک می کند.

روکش استخر چیست؟

یکی از لوازم جانبی مهم و موثر برای تمیز نگه داشتن آب استخر و حفظ دمای آن، روکش استخر است. وظیفه اصلی آن حفاظت است. این می تواند از ریزش کثیفی (شاخه ها، برگ ها و گرد و غبار) در آب جلوگیری کند و ایمنی بهداشتی را برای افراد افزایش دهد.

دو نوع اصلی روکش استخر

در این قسمت به توضیح درباره دو نوع اصلی روکش استخر میپردازیم، اما روکش را میتوان به انواع دیگری هم تقسیم بندی نمود، مثل روکش ثابت و متحرک و روکش دستی و اتوماتیک و یا تقسیم بندی بر اساس مواد اولیه به کار گرفته شده در ساخت روکش.

روکش حفاظتی

اگر هدف شما محافظت از استخر به همراه جلوگیری از ریزش آلودگی های محیط، حشرات یا اشیاء دیگر و کثیف شدن آب زلال است روکش محافظ برای شما بهتر است. این مدل از روکش استخر وقتی روی استخر قرار می گیرد با کارایی بالا از ورود کثیفی و گرد و غبار جلوگیری می کند. روکش با سوراخ هایی در کف با استفاده از طناب، قلاب و رولپلاک ثابت می شود که بدون مشکل قابل برداشتن است. فرقی نمی کند استخر ژئوممبران دارید یا استخر دیگری این روکش برای تمامی استخر های قابل اجرا است.

دو نوع اصلی روکش استخر وجود دارد که یکی روکش حفاظتی و دیگری حرارتی است

پوشش محافظ ممکن است دارای زهکشی باشد که در هنگام بارندگی کمک می کند تا حجم آبی را که روی پوشش سنگین می کند از بین ببرد. این زهکش در مرکز پوشش قرار دارد و آب انباشته شده را از طریق فرآیندی استخر شما از بین می برد. این یک راه حل جالب است که از مشکلاتی مانند بوی بد و سایر خطرات ناشی از آب ایستاده (مانند پشه دنگی) جلوگیری می کند.

روکش حرارتی

گزینه دوم پوشش استخر، پوشش حرارتی است. برای کسانی که استخر آب گرم دارند، این بهترین راه حل است. پوشش حرارتی می تواند دمای آب را تا 4 درجه در استخرهای در معرض نور خورشید افزایش دهد. برای کسانی که می خواهند در طول سال در مصرف انرژی صرفه جویی کنند، ایده آل است و حتی در زمستان نیز بسیار خوب کار خواهد کرد.

کاربردهای استفاده از روکش استخر

استفاده از روکش‌های استخر به افراد این امکان را می دهد که بدون توجه به میزان استفاده از استخر، ایمنی و بهداشت استخر خود را در تمام فصول سال تضمین کنند. این امر باعث افزایش طول عمر استخر و کاهش هزینه های تاسیسات می شود.

ایمنی

پوشش‌های استخر ایمنی هر کاربری را که به محوطه استخر دسترسی دارد، افزایش می دهد. به لطف تخته‌های شناور که تمام سطح آب را می‌پوشانند، از افتادن تصادفی در زمانی که اقدامات حفاظتی دیگری وجود ندارد، جلوگیری می‌شود. برخی از مدل ها همچنین می توانند سطوح ضد لغزش را برای ایمنی بیشتر در خود جای دهند.

سازگاری و تطبیق پذیری

می توان روکش‌های استخر را متناسب با ابعاد دقیق مورد نیاز ساخت. یک پوشش خودکار همچنین امکان شخصی سازی بهتر استخر شما را به طور کلی فراهم می کند. علاوه بر این، روکش‌های استخر را می‌توان به‌گونه‌ای طراحی کرد که از ابتدا بخشی از نصب باشد یا پس از آن به راحتی دوباره نصب شوند.

ماندگاری

روکش‌های استخر برای دوام بیشتر استخر ساخته شده اند. به عنوان مثال، استفاده از پوشش استخر در فضای بسته از تراکم در یک فضای بسته جلوگیری می کند و در نتیجه از آسیب به تجهیزات و مواد اطراف جلوگیری می کند.

کارآمد و پایدار

پوشاندن استخر اتلاف حرارت را کاهش می دهد، که به نوبه خود به این معنی است که انرژی کمتری را برای گرم کردن مجدد آب صرف می کنید، که به معنای صرفه‌جویی در هزینه صرف نظر از سیستم گرمایشی در حال حاضر است. همچنین تا 80 درصد از تبخیر جلوگیری می کند و رطوبت زدایی و ورودی آب جدید را کاهش می دهد.

نگهداری آسان تر استخر

راه حل پوشش استخر امکان دسترسی بهتر به موتور و قطعات متحرک آن را ایجاد می کند. استفاده از روکش، کاهش میزان ذرات معلق و جلوگیری از ریزش کثیفی و زباله در آب، نگهداری و تمیز نگه داشتن استخر شما را آسان تر می کند.

نصب سریع

با توجه به استفاده از قطعات پیش ساخته که راه اندازی آنها زمان کمی می برد، نصب روکش استخر آسان و سریع است. اکثر روکش‌های استخر سبک هستند و از سیستم رول آپ استفاده میکنند.

کلام آخر

روکش استخر راه حلی است که برای جلوگیری از اتلاف گرما و تبخیر آب استخر طراحی شده است و همچنین در صورت عدم استفاده از تاسیسات، آب را گرم نگه می دارد. پوشش‌های استخر می تواند بهداشت آب را بهبود بخشد و فضای امن‌تری را برای افراد فراهم نماید. در نهایت، پوشش استخر یک عنصر ایمنی کلیدی است که از حوادث احتمالی و سقوط افراد در آب جلوگیری می کند.

1

نظر درباره این موضوع نوشته شده است

mtn

۱۴۰۳/۵/۸

بخش انواع روکش استخر گفتین که روکش حفاظتی برای جلوگیری از کثیف شدن آبه یعنی مثل روکش حرارتی باعث نگهداشتن دمای آب نمیشه؟ و اینکه جنسشون با هم فرق داره؟

ارسال نظر

ارسال

فروش ویژه ژئوممبران