02188009861

02189770827

مشاوره

خانه>وبلاگ>آموزشی>قوانین ساخت استخر در زمین کشاورزی

قوانین ساخت استخر در زمین کشاورزی

قوانین ساخت استخر در زمین کشاورزی

قوانین ساخت استخر در زمین کشاورزی


آموزشی400۱۴۰۳/۶/۱۸

قوانین ساخت استخر زمین کشاورزی

یکی از بخش های مهم درباره زمین های کشاورزی نیازمند به استخر هایی است که می تواند در این زمین ها ساخته شود تا آبیاری قطره ای را برای کشاورزان راحت تر کند. این نوع از استخر های کشاورزی در قدم اول نیازمند به مجوزهایی است که تحت نظر وزارت جهاد کشاورزی و مناب طبیعی انجام می شود. در ادامه به صورت کامل مراحل لازمه برای مجوزهای استخر کشاورزی را به شما توضیح خواهیم داد.

قوانین و مقررات

ابتدا باید قوانین و مقرراتی که با ساخت استخر کشاورزی در ارتباط می باشد آشنایی داشته باشید. این نوع از قوانین در تمامی ایران یکسان است. شما می توانید این قوانین را تنها با مراجعه به وزارت جهاد کشاورزی و منابع طبیعی و یا تماس با این مجموعه ها به راحتی جدید ترین و به روز ترین اطلاعات را به دست آورید.

موقعیت مکانی استخر

در انتخاب موقعیت مکانی استخر خود باید دقت لازمه را داشته باشید، این موقعیت باید به صورتی باشد که از نظر اقتصادی و فیزیکی کامل به صرفه باشد. در هنگام انتخاب موقعیت مکانی به موارد زیر دقت کنید:

  • خاک
  • تامین منابع آبی
  • احتمال وقوع سیلاب

مهندسی سازه

استخر کشاورزی را باید افرادی که در حوزه آبیاری و ساختمانی سابقه دارند طراحی کنند و در کنار آن باید به نیازمندی های کشاورزی و نقاط قوت و ضعف منطقه شما نیز دقت شود.

اطلاعات لازمه برای مهندسی کشاورزی و ساخت استخر در زمین های کشاورزی

مجوزها و مدارک

یکی از بخش های مهم در این پروسه داشتن مدارک کامل و تاییدیه های مورد نیاز از مراجع مختلف می باشد. این مجوزها شامل وزارت جهاد کشاورزی، مجوز زمین‌شناسی و محیط‌زیست و موارد دیگر می باشد.

اجرا و بهره برداری

پس از دریافت تمامی مجوز های مورد نیاز برای استخر شروع به اجرای پروژه کرده و پس از به اتمام رساندن ساخت می توانید از سازه خود بهره برداری کرده. باید در نظر داشته باشید که نگهداری منظم از آب سبب می شود تا بهره وری بهتری از آب و منابع کشاورزی خود داشته باشید.

نکته طلایی

یکی از مواردی که باید در هنگام ساخت استخر در نظر داشته باشید این است که قوانین ساخت و ساز استخر کشاورزی در هر کشوری و حتی در هر ناحیه ای از کشور می تواند متفاوت باشد و قوانین متناسب با ساختار منطقه تنظیم شده اند. اگر شما هم به دنبای این هستید تا از قوانین به صورت کامل اطلاع داشته باشید می توانید برای دریافت اطلاعات کامل و دقیق با مقامات محلی، دفتر کشاورزی، یا وزارت کشاورزی و منابع طبیعی منطقه خود تماس بگیرید.

این افراد می توانند شما را در این حوزه دقیق تر راهنمایی کنند و یکی از دیگر نکاتی که باید در نظر داشته باشید این است که در بعضی از موارد ممکن است به مجوزها و مطالبات خاصی برای ساخت استخر های کشاورزی و ایجاد تغییرات در زمین کشاورزی وجود داشته باشد که باید به ان ها پایبند باشید.

0

نظر درباره این موضوع نوشته شده است

ارسال نظر

ارسال

فروش ویژه ژئوممبران