02188009861

02189770827

مشاوره

خانه>وبلاگ>مقالات>عایق الاستومری چیست

عایق الاستومری چیست

عایق الاستومری چیست

عایق الاستومری چیست


مقالات960۱۴۰۳/۵/۲۴

عایق الاستومری چیست و کاربرد های آن

در بین انواع عایق‌های حرارتی و برودتی، عایق‌های الاستومری از جمله عایق‌هایی هستند که به دلیل کارایی و کیفیت بسیار مورد توجه قرار گرفته اند. به همین دلیل تصمیم داریم در این مقاله به معرفی این نوع عایق بپردازیم و به طور کلی مشخص کنیم که عایق الاستومری چیست و چه کاربردی دارد.

عایق الاستومری چیست؟

عایق الاستومری یکی از بهترین و کارآمدترین عایق‌ها در دو دسته عایق حرارتی و سرمایی محسوب می شود. از جمله مواد تشکیل دهنده این عایق‌ها می توان به اتیلن و پروپان اشاره کرد که علاوه بر استحکام، انعطاف پذیری بالایی نیز دارند. از آنجایی که عایق‌های الاستومری نقش بسزایی در حفظ محیط زیست دارند، می توان از آنها به جای عایق‌های معدنی حرارتی و سرد قدیمی مانند پشم شیشه و پشم سنگ استفاده کرد. ویژگی‌های منحصر به فرد عایق‌های الاستومری باعث شده است که این عایق‌ها در زمینه‌ها و صنایع مختلف نقش اساسی داشته باشند.

عایق های الاستومری صوتی

گروهی از عایق‌های الاستومری معروف به عایق‌های صوتی هستند که در دو مدل عایق های صوتی ساده و موج دار طراحی و تولید می شوند و در مکان‌های گوناگون مانند ادارات و ساختمان های مسکونی و آموزشی برای جلوگیری از انتقال صدا به قسمت‌های مختلف ساختمان، فضاهایی مانند سقف، کف و دیوارها را با این عایق‌های الاستومری صوتی می پوشانند. ساختار عایق صوتی به شکلی است که دهانه‌های مختلفی در آن دیده می شود و به عبارتی سطح این عایق‎ها دارای تخلخل است. این کار از ورود صداهای بلند و گوش شکن به داخل ساختمان جلوگیری می کند. در نصب و راه اندازی عایق صوتی موج دار باید توجه داشت که لایه یا سطح موج دار در مقابل منبع صدا قرار داده میشود تا عایق صوتی بتواند صداهای تولید شده را به سریع جذب کند.

کاربردهای عایق فوم الاستومری

کاربرد عایق فوم الاستومری را می توان در این موارد مشاهده نمود:

  • عایق لوله مبرد
  • عایق لوله HVAC
  • عایق لوله VRF (جریان مبرد متغیر.
  • عایق لوله و تجهیزات آب سرد
  • عایق لوله برودتی (تا -297℉)
  • عایق لوله آب سرد و گرم خانگی
  • داکت لاینر (بدون فیبر)
  • بسته بندی کانال

عایق الاستومری در چه مکان هایی استفاده می شود؟

  • عایق‌های الاستومری علاوه بر نقش جلوگیری از انتقال و پخش سرما و گرما در فضاهایی که باید از نفوذ محلول آب و نمک جلوگیری شود استفاده می شود.
  • از این عایق‌ها در فرآیند ترمیم و نوسازی سطوح فرسوده نیز استفاده می شود.
  • از این عایق‌ها برای عایق کاری مکان‌هایی مانند فاضلاب و مخازن آب استفاده می شود.
  • از عایق‌های الاستومری نیز برای عایق کاری مکان‌هایی که در معرض رطوبت هستند (استخر، حمام، آشپزخانه و پشت بام) استفاده می شود.

ویژگی‌های عایق الاستومری

ویژگی‌های عایق الاستومری به شرح زیر است:

مقاومت در برابر رطوبت

عایق فوم الاستومری یکی از بهترین مواد عایق برای کاربردهای زیر محیطی است که در آن متراکم شدن مشکل است.

عایق حرارتی عالی

عایق فوم الاستومری به مدیریت موثر افزایش حرارت برای عمر سیستم مکانیکی کمک می کند.

عایق صدا

سطح بسیار بالایی از کاهش صدا را می توان با ساخت هوشمندانه چند لایه به دست آورد.

بهداشت و ایمنی

عایق فوم الاستومری برای کسانی که با آن کار می کنند بی خطر است، زیرا در برابر میکروب مقاوم است و انتشار VOC پایینی دارد. برای پروژه‌هایی با الزامات بهداشتی بالا از پیش تعیین شده است.

دوام و نصب

به دلیل ماهیت انعطاف پذیر فوم الاستومری، در مقایسه با محلول‌های عایق سفت و سخت، کمتر مستعد ترک خوردگی، شکستن و از دست دادن مواد است.

کلام نهایی

عایق‌های حرارتی فوم الاستومری که معمولاً به عنوان عایق الاستومری شناخته می شوند برای عایق کاری در تاسیسات گرمایشی، برودتی و تهویه مطبوع (HVAC-R) استفاده می شوند که در سیستم‌های لوله کشی مسی، لوله کشی فولادی و پلاستیکی نصب می شوند. شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با کارشناسان مجرب ما در ارتباط باشید.

0

نظر درباره این موضوع نوشته شده است

ارسال نظر

ارسال

فروش ویژه ژئوممبران