02188009861

02189770827

مشاوره

خانه>وبلاگ>آموزشی>ژئوممبران و ایزوگام

ژئوممبران و ایزوگام

ژئوممبران و ایزوگام

ژئوممبران و ایزوگام


آموزشی2172۱۴۰۳/۴/۱۶

مقایسه تفاوت های ژئوممبران با ایزوگام

عایق رطوبتی ساختمان روشی برای ایجاد مانع بر روی سطوح پی، سقف، دیوارها و سایر اعضای سازه‌ای ساختمان برای جلوگیری از نفوذ آب از این سطوح است. به طور خلاصه، سطوح ساختمان در برابر آب و ضد آب ساخته می شوند. ما در این مطلب میخواهیم درباره تفاوت‌های ایزوگام با ژئوممبران با شما دوست عزیز صحبت نماییم.

تعریف ایزوگام

ایزوگام یک پوشش مقاوم است که از قیر و الیاف مصنوعی تشکیل شده و با استفاده از گرما بر بستر بام و مکان مورد نظر نصب و چسبانده می‌شود.

تفاوت ایزوگام با ژئوممبران

تعریف ژئوممبران

ژئوممبران یک ماده لایه نازک است که در مهندسی عمران و مهندسی محیط زیست استفاده می شود و معمولاً از پلیمرهای مولکولی بالا مانند پلی اتیلن (PE)، پلی وینیل کلراید (PVC)، پلی پروپیلن (PP) و غیره ساخته می شود. عملکردهای ضد آب، مانع، عایق بندی، تقویت سازه و ... را دارد و عمدتاً در زمینه‌های زیر استفاده می شود:

مهندسی ضد آب

از ژئوممبران می توان برای لایه ضد آب انواع استخرها، مخازن، دیوارهای ضد نشت، تونل ها و کارهای زیرزمینی برای جلوگیری از نفوذ آب و حفاظت از سازه های خاک استفاده کرد.

جداسازی پی

ژئوممبران‌ها می توانند ذرات، رطوبت و مواد شیمیایی را بین لایه های مختلف خاک و مواد مختلف جدا کرده و از نفوذ و اختلاط آنها با یکدیگر جلوگیری کرده و تغییر شکل و نشست پی را کاهش دهند.

محل های دفن زباله

ژئوممبران‌ها را می توان در کف و کناره های محل های دفن زباله برای تشکیل یک غشای غیر قابل نفوذ برای جلوگیری از نفوذ مواد مضر زباله به آب های زیرزمینی یا خاک و محافظت از محیط زیست استفاده کرد.

خاکریز رودخانه و حفاظت ساحلی

ژئوممبران را می توان برای جلوگیری از امواج، ضد خوردگی، تقویت و لایه محافظ در خاکریز رودخانه و مهندسی ساحل، محافظت از شیب خاک از جریان آب، امواج و فرسایش استفاده کرد.

استفاده از ژئوممبران

استفاده از ژئوممبران به جای ایزوگام

یکی از پرطرفدارترین مصالح برای سقف خانه و اماکن تجاری ژئوممبران PVC است. با این حال، آن چیست و آیا گزینه خوبی برای خانه شماست؟

ژئوممبران PVC که از دو لایه پلی وینیل کلرید (PVC) ساخته شده و با پلی استر در بین لایه‌ها تقویت شده اند، می توانند به عنوان بخشی از یک سیستم سقف بادوام استفاده شوند.

ژئوممبران PVCچیست؟

پلی وینیل کلراید (PVC) سومین پلیمر مصنوعی پلاستیکی است که در سراسر جهان تولید می شود. سالانه حدود چهل میلیون تن PVC تولید می شود. پی وی سی در کاربردهای بی شماری برای ساخت لوله های زهکشی، قاب پنجره ها، وسایل پزشکی، لوازم التحریر، مد و کفش، فضای داخلی خودرو و روکش سقف استفاده می شود.

غشاهای سقف PVC یک محلول تک لایه هستند که هم برای سازه های تجاری و هم در برخی موارد منازل مسکونی قابل استفاده است. غشاهای تک لایه ورقه هایی از مواد مصنوعی هستند که می توانند از نظر شیمیایی به عایق چسبیده تا یک لایه محافظتی ایجاد کنند. غشاهای PVC از دو لایه PVC با مواد پلی استر در بین آنها برای تقویت بیشتر تشکیل شده است تا در برابر باکتری‌ها، گرما، چربی ها و روغن مقاوم باشند و همچنین در برابر اشعه ماوراء بنفش پایدار باشند.

تفاوت های ژئوممبران با ایزوگام

وقتی زمان تعویض پوشش پشت بام فرا می رسد، تصمیم گیری در مورد چه نوع متریالی می تواند بسیار دشوار باشد. هر نوع سیستم سقفی مزایا و معایب خاص خود را دارد و میزان دوام و اثربخشی آنها می تواند عوامل بی شماری مانند کیفیت نصب، آب و هوا، سازنده ای که انتخاب می کنید و موارد دیگر را شامل شود.

طول عمر ژئوممبران در مقایسه با ایزوگام

با این حال، اگر شما علاقه مند به سرمایه گذاری در یک سیستم بادوام و خنک هستید، ژئوممبران می تواند یک انتخاب عالی باشد. پی وی سی با طول عمر بیشتر نسبت به سایر مصالح سقفی، در برابر پارگی و سوراخ شدن بسیار مقاوم است. اگر انتظار دارید که ترافیک زیادی روی سقف شما وجود داشته باشد، ژئوممبران می تواند انتخاب خوبی باشد. فراتر از آن، ژئوممبران در برابر اشعه UV نیز بسیار مقاوم است. این بدان معناست که سقف شما بهتر می تواند در برابر اثرات مخرب خورشید در آب و هوا با قرار گرفتن در معرض زیاد خورشید مقاومت کند.

ایزوگام به علت استفاده از رنگ مشکی که دارد باعث جذب بیشتر گرما به سقف میشود، طول عمر آن کمتر از ژئوممبران میباشد و همین موضوع سبب افزایش هزینه شما خواهد شد. انعطاف پذیری ورق ژئوممبران بسیار بیشتر از ایزوگام میباشد. سرعت نصب ژئوممبران بسیار بیشتر از ایزوگام است.

عمر متوسط ژئوممبران PVC بین 20 تا 30 سال است. این بدان معنی است که آنها معمولاً بیشتر از پوشش‌های دیگر عمر می کنند. تعدادی از عوامل مختلف وجود دارد که می تواند بر طول عمر سیستم سقف تأثیر بگذارد. اگر می خواهید طول عمر سقف PVC خود را افزایش دهید، تعمیر و نگهداری مناسب کاملاً کلیدی است. برخی از عوامل برجسته عبارتند از:

  • کیفیت نصب
  • آب و هوا
  • نوع سیستم سقف
  • نگهداری مناسب

ما سعی نمودیم در این مطلب مهم‌ترین تفاوت‌های ژئوممبران با ایزوگام را برای شما دوست عزیز شرح دهیم، اما شما میتوانید هرگونه پرسشی را در این زمینه با کارشناسان ما در میان بگذارید و جوابتان را در اسرع وقت دریافت نمایید.

2

نظر درباره این موضوع نوشته شده است

علی

۱۴۰۳/۵/۱۳

مرسی از مقایسه تفاوت های ژئوممبران با ایزوگام خوبتون

مهرداد

۱۴۰۳/۵/۸

ممنون از اینکه تفاوت ایزوگام با ژئوممبران رو به خوبی شرح دادین

ارسال نظر

ارسال

فروش ویژه ژئوممبران