02188009861

02189770827

مشاوره

خانه>وبلاگ>مقالات>عایق بندی گلخانه با ژئوممبران

عایق بندی گلخانه با ژئوممبران

عایق بندی گلخانه با ژئوممبران

عایق بندی گلخانه با ژئوممبران


مقالات1240۱۴۰۳/۲/۲۳

عایق بندی گلخانه با ژئوممبران

ژئوممبران یک لایه با نفوذپذیری بسیار کم است که از مواد مصنوعی ساخته شده است و در صنایع گوناگون کاربرد داردو یکی از این کاربردها به عنوان عایق برای گلخانه میباشد . در این مطلب میخواهیم درباره عایق‌بندی گلخانه با ورق‌های ژئوممبران با شما صحبت نماییم. در ابتدا شما را با انواع ژئو ممبران آشنا میکنیم.

انواع ژئوممبران

بسته به مواد اصلی مورد استفاده، انواع مختلفی از ژئوممبران موجود است. پرکاربرد‌ترین ژئوممبران ها این موارد میباشند:

ژئوممبران پی وی سی

ژئوممبران پی وی سی (پلی وینیل کلراید) یک ماده عایق رطوبتی است که از وینیل و تثبیت کننده‌ها ساخته شده است. هنگامی که اتیلن دی کلرید به یک دی کلرید تبدیل می شود، نتیجه پلیمریزه می شود تا رزین پلی وینیل کلراید مورد استفاده برای ژئوممبران PVC ساخته شود. ژئوممبران پی وی سی مقاوم در برابر پارگی، سایش و سوراخ شدن است و برای کانال‌ها، محل های دفن زباله، اصلاح خاک، لاینرهای فاضلاب و پوشش مخازن مناسب است .این ماده همچنین برای حفظ آب آشامیدنی و جلوگیری از ورود آلاینده‌ها به منابع آب عالی است.

از انواع مختلفی مانند ژئوممبران پی وی سی در عایق بندی گلخانه ها استفاده می شود.

ژئوممبران TRP

ژئوممبران های TRP به دلیل محدوده دمایی پایین و مقاومت شیمیایی و پایداری در مقابل اشعه ماوراء بنفش، گزینه‌ای بسیار خوب برای پوشش حوضچه‌های نگهدارنده موقت اصلاح خاک، صنایع کشاورزی و شهری، دفن زباله، کانال ها هستند.

ژئوممبران HDPE

پلی اتیلن با چگالی بالا (HDPE) با مقاومت قوی در برابر اشعه ماوراء بنفش و دما، ارزان قیمت بودن، دوام و مقاومت بالا در برابر مواد شیمیایی شناخته می شود. این رایج ترین ژئوممبران مورد استفاده است، زیرا ضخامت بالاتری را ارائه می دهد که سایر ژئوممبران ها ندارند. HDPE انتخاب ارجح برای پروژه های پوشش حوضچه‌ها و کانال‌ها، دفن زباله و پوشش مخازن است.

ژئوممبران LLDPE

این ژئوممبران با رزین‌های پلی اتیلن ساخته شده است که آن را بادوام و مقاوم در مقابل اشعه ماوراء بنفش و دمای پایین می کند.مهندسان و نصابانی که به یک ژئوممبران نفوذ ناپذیر نیاز دارند، معمولا LLDPE را انتخاب می کنند، زیرا در مقایسه با HDPE انعطاف پذیری بیشتری را ارائه می دهد.

ژئوممبران RPP

ژئوممبران های RPP (پلی پروپیلن تقویت شده) آسترهای تقویت شده با پلی استر ساخته شده از یک کوپلیمر پلی پروپیلن تثبیت شده با اشعه ماوراء بنفش هستند که به مواد، پایداری، مقاومت شیمیایی و انعطاف پذیری می بخشد .استحکام و دوام آن را می توان در حمایتی که با نایلون اسکریم شناسایی کرد. ژئوممبران های RPP برای نگهداری طولانی مدت آب و کاربردهای زباله صنعتی ایده آل هستند.

ژئوممبران EPDM

ژئوممبران EPDM (اتیلن پروپیلن داین مونومر) دارای بافتی لاستیک مانند است که باعث دوام، پایداری در برابر اشعه ماوراء بنفش، استحکام و انعطاف پذیری آن می شود.آنها برای شرایط آب و هوایی ناپایدار بسیار مناسب هستند. ژئوممبران های EPDM به آسانی نصب می شوند.

عایق بندی گلخانه با ژئوممبران

ورق ژئوممبران گلخانه ای، معمولاً از پلی اتیلن ساخته می شود. در کنار این ورق پلیمری، می توان از ورق پلی وینیل یا ورق پلی کربنات استفاده کرد. ورق گلخانه ای به عنوان یک نوع ورق صاف، بسیار سبک، اما قادر به محافظت از گیاهان استفاده می شود. سقف و کناره‌های گلخانه توسط این ورق پوشیده می شد. همچنین از نقش مهم ژئوتکستایل در کنترل علف های هرز نمی توان غافل شد.

پلی اتیلن (PE) نوع اصلی پلی اتیلن است، که برای ساخت ورق ژئوممبران گلخانه ای استفاده می شود. این به دلیل کاربرد فراوان، بافت مومی و موثر به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد. علاوه بر این، دارای برخی خواص مکانیکی و فیزیکی استثنایی مانند استحکام کششی، مقاومت، سازگاری، اقتصادی بودن نیز است.

ماندگاری ورق ژئوممبران گلخانه ای، تقریباً یک تا پنج سال است، البته اگر آن را از یک شرکت معتبر خریداری کرده باشید که از گرانول پلیمری بکر و مواد تثبیت شده UV ساخته شده است. ورق های ارزان تری نیز در بازار موجود است که فقط برای چند ماه دوام دارد.

مزایای عایق بندی گلخانه با ورق ژئوممبران

از جمله مزایای عایق بندی گلخانه با ورق ژئوممبران می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • کنترل آب و هوا: عایق گلخانه ای قادر به ایجاد آب و هوای مناسب برای رشد گیاهان در طول سال میباشد.
  • محافظت در برابر عوامل جوی: محافظت در برابر شرایط سخت آب و هوایی مانند باد، باران و تگرگ از دیگر مزایای استفاده از ورق ژئوممبران برای عایق گلخانه استو همچنین آسیب یخ زدگی را می توان با آن کنترل کرد.
  • کنترل آفات: ورق گلخانه ای با استفاده از آفت کش‌ها مانعی در برابر آفات می کنند.
  • حفظ آب: از آنجایی که از تعامل مستقیم نور خورشید با خاک جلوگیری می کند، تبخیر آب کاهش می یابد.
  • بهره وری انرژی: ورق ژئوممبران گلخانه ای نسبت به ساختمان‌های سنتی که از این عایق ها استفاده نمیکنند، به انرژی کمتری برای گرم کردن و خنک شدن نیاز دارند.
از ژئوممبران به دلایلی مانند بهره وری انرژی، حفظ آب، کنترل آفات، محافظت در برابر عوامل جوی و کنترل آب و هوا استفاده می شود.

کلام آخر

ما در این مطلب درباره عایق بندی در گلخانه با استفاده از ورق های ژئوممبران با شما مخاطب گرامی صحبت نمودیم. این ورق‌ها که در سقف و اطراف گلخانه کاربرد دارند باعث بهبود آب و هوای گلخانه و جلوگیری از هدر رفتن انرژی میشوند. شما میتوانید برای مشورت بیشتر درباره کاربردهای این فناوری در گلخانه با کارشناسان ما تماس برقرار نمایید.

0

نظر درباره این موضوع نوشته شده است

ارسال نظر

ارسال

فروش ویژه ژئوممبران